Varmt – og vått

Helgas aktiviteter var hardt arbeide, men ikke spesielt spennende å fortelle om eller vise bilder.

Lørdag var elektrikeren der og la varmekabler til gangen nede og til badet oppe. Dette så da slik ut:

Spennende bilde av varmekabler på badet oppe.

 

Spennende bilde av varmekabler i gangen nede.

Lørdag var det flott vær, og innimellom koste vi oss i sola ute.

Søndag støpte jeg golv i disse rommene. Opp om morran til en riktig flott dag i regnværet denne dagen, ypperlig vær for støping. Jeg må innrømme at inspirasjonen i starten var noe laber i gråværet. Det virket mer behagelig å kunne gjøre noe innearbeide. Mens støpes skulle det, så det var bare å gyve på. I alle fall godt å bli ferdig med dette mens det er varmegrader ute.

Det ble en del blandinger betongblanderen. For de interesserte kan jeg nevne at i gangen nede støpte jeg med standard støpesemnet som jeg blandet med støpesand. Det gikk med 6 sekker sement og ca 3 ganger så mye sand, det ble vel omtrent 10 blandinger i betongblanderen. Tykkelsen på plata er ca 3 cm. Varmekablene og plata ligger oppå den opprinnellige plata i bygget. Den er det tidligere isolert 15 cm isopor under, men jeg la likevel 1 cm isoporplate på denne, for å bryte kuldetap ned i dens tore plata. Dette blir nok riktig bra. Badet oppe ligger på tregolv, så her var det lagt gipsplater på dette golvet, slik at varmekablene ikke ligger mot brennbart materiale.

Avrettingen og tilpasning av nødvendig fall på badet oppe ble så som så denne gangen. Det ordner jeg mer til neste gang, ved å legge et avrettingslag på dette igjen.

Så dette blir nok riktig bra.

Etter at jeg hadde støpt så det slik ut nede i gangen:

Spennde bilde av støp på varmekablene i gangen nede

Ellers var det oppmuntrende å se at graset spirer på taket.

Riktig spennende bilde av grass som spirer på taket. Dette ser lovende ut.

Legg igjen en kommentar

